2010. május 6., csütörtök

53. nap: barnarizs-nap


15 deka barna rizs (háromszoros mennyiségű vízben 50-60 percig főzni) egész napra elosztva.


update: ma barna rizs helyett kölest főztem. többet akartam, ám mindössze  10 dekányi volt itthon, így azt alaposan átmostam, icipici olajon megpirítottam, háromszoros mennyiségű vízzel felöntöttem, picit forraltam, majd alig-tűzön puhítottam. kábé 20 perc alatt (de ezt nem tudom, pontosan) elkészült.  akkor készül el, amikor a kis  gyöngyszemek szinte kinyílnak. 


folyadék:  2,5 liter


a kölesről kicsit többet, kedvcsinálónak:

Élettani hatásai:
Rendszeres fogyasztása rákmegelőző hatású, késlelteti az öregedési folyamatokat, erősíti a látást, kiváló vashiányos állapotoknál, savtúltengésnél. Gyulladáscsökkentő, szabályozza a vércukorszintet és a zsíranyagcserét. Karbantartja az erek falát, az emésztőrendszert. Megelőzi a fogszuvasodást és segít a fogak zománcának megvédésében. Sok szilíciumot tartalmaz, ami a szervezet védekezőképességét fokozza. Tartalmaz még nátriumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort és vasat, ill. B karotint, B1 és B2 vitamint. A köles az egyetlen gabonaféle, amely teljes értékű fehérjék mellett 7 aminosavat tartalmaz és lúgos kémhatású, ezért különösen alkalmas betegeknek és növésben lévő fiataloknak, gyermekeknek.
Kovasav tartalmának köszönhetően a bőrt rugalmassá, a hajat fényessé, a fogakat, körmöket erőssé teszi, könnyen emészthető. Magas a fűtőértéke, sok szerves sót és rostanyagot tartalmaz. Vese és hólyaggyulladásra is jól alkalmazható, a lép gyógyszereként ismerik.

Ajánlott fűszerek hozzá: gyömbér, bazsalikom, majoránna, koriander, bors, csilipaparika, lila hagyma,  ajvár.... és minden, ami a rizshez tálalható!

.. ééééééééés LÚGOSÍT!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése