2012. július 1., vasárnap

phenőhét: 7. nap

R: 2 db sonkás "kockasajt" a nyolccikkelyesből + fél kovászos uborka
E: a sillabusz által javasolt (egyébként zöldségnapos) káposztaleves(ből, mert rengeteg lett!)
    leírom a receptjét, mert eddig még nem készítettem, de nagyon-nagyon finom lett!
    1 közepes fej fehérkáposzta (bruttó 86 dkg, a legkisebbet választottam),  4 db kis vöröshagyma (3-at tettem bele (bruttó 33 deka, de elbírta volna a 4-et is + nem írta, de tettem bele 4 gerezd fokhagymát is), 1 db paradicsom, 2 db zöldpaprika (1 fehéret és egy zöldet - erőset - főztem bele), 2-3 db zellergyökér (1 darabot pucoltam meg, de a három valóban kellett volna!, bruttó 21 deka volt), 4 db sárgarépa (bruttó 26 deka), de tehettem volna bele többet is, 1 csomó petrezselyemzöld, bazsalikom (kihagytam!) + fűszerek (szemes fekete bors, egész köménymag, só). annyi vizet tettem rá, hogy kb. 2 centire lepje el a felszeletelve, össze- és laskára vágva hatalmas mennyiségű (nagy lábas/fazék előny!) zöldséget. addig főztem, míg a káposztalevél vastagabb eres részei is puhákká váltak. 
elárulom, mindezt tegnap (szombaton) készítettem, betettem a hűtőbe miután kihűlt, ma _hidegen_ kanalaztam szorgalmasan, és alig tudtam abbahagyni, viszont meglepően jól lehűtött ebben hőségben.     
egy szó, mint száz: mennyei! nekem legalábbis nagyon ízlett. látványra nem olyan bizalomgerjesztő, mint pl. a         Jókai-bableves vagy akár a lecsó, de a "ronda és finom" most is bejött :). 
uzsonna: szintén leves.
vacsora: semmi. nem vagyok éhes.


folyadék: 6 liter    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése